Saturday, 29 March 2014

saya bersyukur K I T A dipertemukan ;)

Bismillah.. ya Allah.. aku. aku. aku. *teary, subhanAllah

tangisan kesyukuran! :')
tahu knapa?
sbb Allah temukan aku dengan hampa,
sbb Allah jaga tali persahabat kita,
sbb Allah meredhai persahabatan kita.
sbb Allah rasa keikhlasan dlm kita berkawan.
sbb Allah..sbb.. ya Allah,, *menangis lagi*

mungkin korang belum rasa semua tu,,tapi,,percayalah,,
aku yakin,satu saat nnti,,pasti semuanya merasai..
MANISNYA DALAM BERSAHABAT KERANA ALLAH TA'ALA..masyaAllah.

"Diebot! bngun,,kau suruh aku kejut kau pkol 3.30 tdi,,jom buat solat tahajjud, pastu kita sambung
study!"

ya! aku masih ingat lagi, kau.. siapa? S.A.H.A.B.A.T ..siapa nak kejutkan kita klu bukan sahabat?
siapa nak tengok kita berjaya selain parents n teachers klu bukan s a h a b a t ? siapa yg hulurkan tangan kpd kita semasa kita rebah kalau bukan dia? siapa? siapa?

tapi.. dlm kita bersahabat.. jangan pernah lupa kepada -----> UJIAN

"dibot,,kau tawu tak.. si ***** dah buat fitnah kat kau,, mcm tu ke sahabat yg dicari dibot?"

oke.. cool~ ingat ingat! jgn sesekali kita buat sbrang tindakan yg melulu..
pujuk hatii.. berfikiran matang! kau ingat blik,,siapa yg tolong kau wktu kau susah?
siapa yg pujuk kau time kau nangis? siapa yg teman kau time kau keseorangan?
 friendship isn't how you forget, but how you forgive.
 not how you listen,but how you understand. 
not how you see, but how you feel.
not how you let go,but how you hold on.
kau mesti siasat,tapi,klu betul pon dy buat cmtu.. kau kene tawu ape reason dy?
kau taknk maafkan dy??? jgn.. nnti menyesal.. percayalah..
tapi,,insyaAllah.. klu kita bersahabat ikhlas kerana Allah ta'ala.. don't worry.. Allah will always with us :')

and the LAST is.. perpisahan..
setiap pertemuan berakhir dengan perpisahan..
bukan beerti ia akan berhenti sampai disini, tapi, pertemuan ini akan kembali di Taman Firdausi..
in shaa Allah.. Allahumma Aamin..

dan pesanan drpd aku :
korang,, nnti bila dah masuk U ,, bnyk ujian yg kita kene tempuhi,
dengan assignment itu dan ini, dengan lecturer lgi,,dengan exam lagi,dengan KAWAN2 lgi..
ingat ingat ingat,, kau ada Allah! kau mengadu pd DIA,,jgn pernah sombong.
kau ada umi ngn abah,,jgn pernah malu menceritakan masalah2 kau,setiap kata-kata yg dikeluarkan oleh mereka,ambik ambik ambik dn terus save dlm memori otak kita,, krn semuanya drpd Allah.
dan kau ada AKU,, yg selalu menunggu utk mendengar cerita2 kau,,bila ada masalah,,terus dial nombor aku,
i'Allah aku akan bantu selagi mampu,selagi Allah bg aku kesempatan.
i n g a t semua tu sahabat! :')

#dah masuk u atau kolej,, jgn lupe calling org kat sini ye?!#

yg benar.
adibah elyas
*sahabat yg merindui*

Saturday, 25 January 2014

hati itu raja! :)

assalamualaikum..
kite slalu teruja mlihat seseorang yg b'penampilan menarik dan mmpunyai fizikal yg menawan. Tetapi ingatlah, fizikal yg mnawan tu blum tntu mnjamin kesempurnaan seseorg. Walaupun Allah menyatakan bhawa manusia adalah sebaik-baik kjadian tp...yg mnjadikan mnusia lebih lengkap adalah hati :)

Rasulullah b'sbda yg b'mksud , " Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada jasad dan rupa bentuk kamu, tidak kpd kturunan atau hrta kekayaan kamu. Sebalikny Allah memandang hati kamu. Maka sesiapa yg memiliki hati yg suci brsih, nescaya Allah amat mncintai org itu. Ketahuilah anak Adam, bhwa org yg dicintai Allah adalah org yg pling b'takwa di kalangan kamu."(Riwayat Muslim dan Tabrani)

Hati manusia b'tindak sbgai raja, yg mengawal baik buruk ,sejahtera atau sengsara, sihat dan sakit dan sbgainya. Sekirany hati baik, maka baiklah sluruh diri.
Rasulullah b'sbda yg b'maksud , "Sesungguhny dlm jasad mnusia adalah segumpal daging. Apabila dia baik, maka baiklah sluruh jasad. Tapi, apbila ia rosak , maka rosaklah sluruh jsadnya. Ketahuilah bhwa itu adalah hati." (Riwayat Bukhari dan Muslim).
Rasulullah slalu b'doa, "Ya Allah, ya tuhanku, yg mmbolak - balikkan hati, tetapknlah htiku ats lndasan agama-Mu."

sekian saja,, Salam zohor ea semuany.. gtg ! ! twink2! ;) :) :* :D

la tahzan krn jodoh :)

assalamualaikum w.b.t
bismillahirrahmanirrahim.. :) semua dah tido? haha,,disebabkan tkleh nk tdo,,aq amik kputusan utk belek satu buku ni,,buku ni umi aku yg kasik,,haha,,thanx umi.. tajuk dy "La Tahzan Kerana Jodoh".. haha,, agak weird tajuk dy.. tkpelah,,bace je.. dpt ugak ilmu siket2..btol tk..
aku t'sentuh dngan crita wanita ini.. dy mngadu kpd seorg ustzah ni tntang masalah dy.. jom kite ikuti cerita wanita ini..aq harap ianya boleh mmberi mnfaat dan boleh dijadikan iktibar kpd semua oke! :)

tajuk : Cinta Dalam Khayalan

"saya seorang gadis berusia 16 tahun dan saya mncintai seseorang . Namun dia tidak mngetahui prkara ini. Saya juga tidak mnceritakan padanya. Saya selalu b'khayal bhwa saya adalah isterinya dan kami memiliki beberapa org anak. Apakah ini haram atau aib? terima kasih"

jawapan ustazah:
"saya mnghargai niat anda utk mnjauhi sesuatu yg haram. Allah SWT Maha Pengasih. Dia tidak menghukum kita atas prbuatan yg belum dilaksanakan. Saya harap anda hentikanlah khayalan2 itu krn hanya akan menyakitkan hati sendiri. Ia hanya akan mnjauhkan anda dri dunia realiti dan disamping itu meyakinkan tanggapan bahawa dia mncintai anda.
Saya sedar bahawa anda mengharapkan cinta tetapi cinta yg sejati tidak dtng hanya sbb kita t'tarik pada seseorg. Ia hanya t'jadi dngn adanya hubungan yg nyata di mana anda prlu b'interaksi dngan lebih rapat. Dengan kesempatan yg ada bolehlah anda selidik akan kekurangan dan kelebihannya, cara pemikirannya dan bgaimana cara dia menghadapi msalah dlm hidup.
Jika anda trus b'khayal akan dirinya, ini juga akan mndorong anda utk meluahkan perasaan anda kpdnya.
hal ini mmbawa kpd brbagai masalah dan krisi psikologi. Kemudian, ia akan menguasai prasaan anda sebagaimana yg telah menimpa ramai gadis. Saya cadangkan agar anda lupakan dia buat masa ini krana umur anda masih t'lalu muda utk menyemai benih2 cinta.
Buanglah khayalan2 yg tidak b'faedah itu dngn segera. Tumpukanlah p'hatian pda pelajaran dan hobi anda. Jangan mncari cinta yg akan melukakan diri sndiri. Cinta akan hadir apabila anda benar2 b'sedia malah lebih baik dri yg anda impikan. Jagalah diri dan perasaan anda dngan baik agar kebahagiaan mnjadi milik anda di masa depan"

masyaAllah,,aq harap dy dpt menghadapi masalah dy,,Oke! sekadar prkongsian :) utk wanita2 diluar sane.. La tahzan krna jodoh oke! be stronger! kalau jatuh,,bangun semula.. kembalilah kpd Allah ..dan carilah kekuatan daripaNya oke!.. nite tight semua.. :*
"Jika Allah SWT mncintai seorang hambaNya, maka Dia akan mengujinya agar Dia selalu mndengar rintihannya" - {hadis riwayat Baihaqi}

Friday, 24 January 2014

U.K.H.W.A.H lillah :)

bismillahirrahmanirrahim.. :)

kita kawan sampai syurga ek! ;)

kawan,
bila rasa ingin mnangis,
hubungilah aku,
aku takkan sruh kau brhenti menangis,
tapi,, aku akan kata..
"aku ingin brsama engkau,,tapi takleh lame sngat,
nnti hbis air mata aku" :')

kawan,
jika terasa nak larikan diri
jauh dri msalah yg menyelebungi..
maklumkan kpdku,
aku takkan halang kau,tapi..
aku akan kata..
"b'larilah brsama aku utk
kau lupakan masalah kau
cuma jgn trlalu laju,
aku tak larat nak kejar ,
kaki aku pendek"
dan lps tu,aku jugak akan kata kat kau
"Kau tak boleh slamanya lari dri msalah, hadapi ia!"

Kawan,
jika kau kecewa kluarga kau tak bahagia,
bagitahu aku,
aku takkan mintak kau mmbenci keluargamu,
tapi..aku akan kata,
"Kajilah punca kekecewaanmu, dan pling penting,
terimalah segala ketentuan Allah"

Kawan,
jika kau kecewa dngan hubungan
kawan kau tu suatu hari nanti,
ceritalah pada aku,
aku takkan memburukkan dia,
tapi...aku akan kata..
"Cubalah letak diri kau ke dlm dirinya,
dan kau akan mengerti..trust me.. :)

tapi KAWAN,,
jika suatu hari nanti aku berdiam diri,
aku tak balas sms kau,
aku tak angkat panggilan kau ke,
hubungilah aku segera( kot emel ke,kot surat ke)
sbb waktu tu aku....
ermmmmm...
aku sngat prlukan kau( dan aku malu utk mengakuinya)
atau mungkin..
aku tlah kekal b'semadi,
diruang nan dlm dan sepi..

yg benar,
adeebaelyas

alhamdulillah.. :)

S.A.H.A.B.A.T

"Today i have realise the true meaning of 'friend' :(" hmmm???

dear stars * *
bile duduk kt ats bumbung ni..bru dpt ilham nk tulis ape..hehe
hurmm,,rinduny kat kengkawan MTS_ian <3 ..always in my heart..muah! :*

oke lah.. sape kat cini tak prnah ade kawan ?? semua org ade kan? okokok..denga cni..
kite klu hidup tanpa insan yg bergelar K.A.W.A.N,,kite takkan smpurna..betoll ni.. #serious talk ok# -_-#
kawan ni umpama satu cermin yg memantulkan imej kita..klu tkde kwn,,cmne kite nk baiki klemahan diri kita.. alaa..mcm tngok cermin la..klu kita pkai tdung..pastu rmbut t'keluar,,spe yg tgur kita? cermin kan.. klu tkde crmin,,cmne nk sdar rmbut t'kluar kan?? hehe,,aku tk buat lawak oke.. dan,,nasihat saye kat cni..
korang kne pndai cari kwn taw..sbb pengaruh kawan ni besar taww..same ade kita yg t'pengaruh,,atau
kita yg mempengaruhi mereka..okokok..
imam syafie said : Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku. Sahabat yg baik adalah yg seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup dan selepas mati..Kuhulurkan tangan pada sahabatku utk b'kenalan krn aku akan merasa senang. Semakin ramai sahabat,semakin aku prcaya diri. Aku selalu brharap mndapat sahabat yg tidak luntur baiknya dlm suka dan duka. jika aku dpt aku akan setia padanya! 

oke,,ngantuk sudahh,., bismikallahumma ahyaa waamuut.. :) gudnite semuanyaaa.. :)

oh HATI !

assalamualaikum..
totally,,i'm not in mood right now..everyone pernah falling in love right..tapi,,ade puak yg style just ignore
it,,and satu puak lagi..try tu grab their love.. but for me..boys are like ghost..boleh hilang dan muncul bila2 masa.. and aku..tkkan prnah tkut dngn kehadiran mereka.. i know who i am exactly! utk wanita diluar sane..
kalau boleh ,,carilah pemuda yg kejar cinta Allah..supaya kita boleh turut serta dlm mengejar pncarian cinta illahi oke! itu saje utk mlm ini.. sekian :)

Friday, 17 January 2014


assalamualaikum..
oke..hari ni..aq just nk memperkenalkan adikk kesayangan aq yg bongsu tuu.. dye comell..mcm kakak dye.. 
*perhhh..kau takyah nk perasan la* hahah.. oke,,name dy zaid harithah bin alias.. skrang ni drjah 4 baru..
sekolah kt srjk chong hwa.. hurmmm,,bestny klu dpt skolah china mcm dy..
tp kan,,sbnarny..dulu..aq pon skolah cina gak..tapi 2 minggu je..sbb....hahaaha..taknk bgi tawu!
niii,,kat bawah ni..aq ade sediakan satu video..tyme ni dy drjah 3.. jenuh aq pakse dye ckp chine..
last kali..menurut jugak perintah beta!! haha..jgn lupe tekan button play tuu  :3 :3 :3 nah! hidung kemek! 
tawu ar hidung aq tk mangcong kan..haha,,ade aq kesah? buwekkk! :P *gemokk gemokk! koya slimm..puih!



video

Thursday, 16 January 2014

saje2 :)

satu je saya mintak! just one.. give me your smile.. BONJOUR! :*
oh tuhan,,seandainya telah kau catatkan..dia milikMu tercipta untuk milikku..
satu kan lah hatinya,dengan hatiku..pimpinkan..kebahagian..
jiwo :')