Wednesday 18 February 2015

second semester

pejam. celik. pejam. celik.

ya Allah, masa berlalu terlalu cepat.
umur pantas mengejar ajal. sudah cukupkah bekalanku untuk aku berjumpa dengan Mu, ya Allah. 

*tangan ke dada,urutan dilakukan.

"Sayra, amacam ngan baju aku ni? ok tak? terlalu shape ke? esok nak pakai tudung apa eh?
cuba kau bagi aku idea nak pakai apa esok".

"Itu". *laju aku tunjuk baju yang sudah lendik, siap dah aku iron utk dia.

"kau biar betol? susah-ii je kau ironkan utk aku. btw, terima kasih tau. :) ".

"ye, sama-ii, relax lah..kita kawan kowt, kau suka tak?"

**************************************************************************

"Sayra, thanx tau sbb bagi aku pakai baju ni, ramai kawan-ii aku puji positif dkt aku. Even pagi tdi aku tk brpa nak "kamcing" dngn tudung bidang labuh ni, tpi sbb aku nak hargai yang kau dh penat-ii gosok utk aku, aku kena pakai jugak. thanx skli lagi tau. aku sayang kau Sayra". 

"Rayyan, aku sayang kau jugak dow! Eh, nanti kalau kau nak pinjam jubah aku or tudung-ii aku, kau amik je dlm loker aku, kunci loker kat tempat biasa aku letak tau."


kaki melangkah keluar.
Alhamdulillah. terima kasih Tuhan.

"jika hidupmu didunia mencari kesempurnaan, 

nak tahu? kau tak akan jumpa.

namun kau mampu mencari 'keikhlasan' ."





No comments:

Post a Comment