Saturday 3 June 2017

New Semester !

"Terima kasih pakcik."
Duit dan senyuman Aku beri. Pintu teksi Aku tutup. Terus masuk pagar asrama. Bag Aku banyak dia tak kelakar, siapa yang nak tolong angkat ni. Kau angkat pejam mata je Nuraa, inshaAllah sampai jugak bilik. Paling koman pun kau lenguh-lenguh tangan je. Okay! Tak de hal laa.

Okay kejap ! Kunci  bilik semua tak settle lagi, Aku lupa nak print siap-siap borang reserve bilik. Boleh dikatakan juga aku tak prepare sangat pun untuk nak langkah masuk sem ni. Selalu semangat je, tapi entah lah.. nak masuk semester tujuh ni rasa berat sangat. Untuk sem ni Aku hanya ambil satu subjek je , satu kelas.. kau rasa?

Aku terus call Isra..

"Israaaaa! Kau ada kat bilik tak? Aku takdak kunci la, tak ambil lagi.."

"Haha kau ni, bagi lah salam dulu kot ye pun, Aku tak sampai lagi ni , Aku rasa dah ada orang kat rumah tu. Cubalah kau bagi salam ketuk pintu."

Ohhh, okay Isra tak sampai lagi, so takpelah Aku try la tengok dulu rumah ada orang ke tak. Harap-harap lah ada.

--------------------------------

"Assalamualaikum... errrr hai, saya Nur.. hehe".

Aku senyum dan salam dengan ahli rumah p7 1103B yang belum Aku kenali lagi  , kunci kemesraan orang kata. Nama Balqis, dia balas senyuman Aku. Okay cun.  Aku terus menuju ke bilik.

Yes! 'Bilik ada tingkap' , maksudnya takde lah berkuap dan suram nanti. Hal ini lah yang Aku paling risau. Lepas dah settle unpacking, Isra sampai !! Yeah Israaaaa! Rindunya...

"Assalamualaikum! Nuraaa ya Allah.. wei, sihat? "

"Alhamdulillah ofkos lah sihat dah jumpa kau ni ha."

"Weh Nuraa, kau ada tinggal apa-apa tak kt rumah kau?"

"Tinggal apa dia? Haha rasanya takda apa-apa yang tinggal."

"Laaa kenapa tak tinggal......"

"Tinggal apa dia ya Allah, kau ni jangan lah bagi Aku cuak."

"TINGGALKAN CINTA YANG DITOLAK TU, CINTA YANG TAK DIBALAS TU KAT RUMAH, BAWAK DATANG SEMANGAT BARU, CINTA BARU UNTUK KEJAR HAFAZAN, HAHAHA"

"Weiiiiiii !! Kau kan.. haaa sehari tak bagi Aku sentap tak boleh ke... belum start sem lagi nii haaa kau ni, nasib sayang je."

"Hahaha ye ye, takyah lah gelabah, hahaha okay2 jom tidur haha."

Kurang hasam  betul kawan Aku ni,  dah la jom tidur, dah takda mood nk teruskan penulisan ni ciss..

||05 Mei 2017|| 5.53 A.M ||

No comments:

Post a Comment