Saturday 25 January 2014

la tahzan krn jodoh :)

assalamualaikum w.b.t
bismillahirrahmanirrahim.. :) semua dah tido? haha,,disebabkan tkleh nk tdo,,aq amik kputusan utk belek satu buku ni,,buku ni umi aku yg kasik,,haha,,thanx umi.. tajuk dy "La Tahzan Kerana Jodoh".. haha,, agak weird tajuk dy.. tkpelah,,bace je.. dpt ugak ilmu siket2..btol tk..
aku t'sentuh dngan crita wanita ini.. dy mngadu kpd seorg ustzah ni tntang masalah dy.. jom kite ikuti cerita wanita ini..aq harap ianya boleh mmberi mnfaat dan boleh dijadikan iktibar kpd semua oke! :)

tajuk : Cinta Dalam Khayalan

"saya seorang gadis berusia 16 tahun dan saya mncintai seseorang . Namun dia tidak mngetahui prkara ini. Saya juga tidak mnceritakan padanya. Saya selalu b'khayal bhwa saya adalah isterinya dan kami memiliki beberapa org anak. Apakah ini haram atau aib? terima kasih"

jawapan ustazah:
"saya mnghargai niat anda utk mnjauhi sesuatu yg haram. Allah SWT Maha Pengasih. Dia tidak menghukum kita atas prbuatan yg belum dilaksanakan. Saya harap anda hentikanlah khayalan2 itu krn hanya akan menyakitkan hati sendiri. Ia hanya akan mnjauhkan anda dri dunia realiti dan disamping itu meyakinkan tanggapan bahawa dia mncintai anda.
Saya sedar bahawa anda mengharapkan cinta tetapi cinta yg sejati tidak dtng hanya sbb kita t'tarik pada seseorg. Ia hanya t'jadi dngn adanya hubungan yg nyata di mana anda prlu b'interaksi dngan lebih rapat. Dengan kesempatan yg ada bolehlah anda selidik akan kekurangan dan kelebihannya, cara pemikirannya dan bgaimana cara dia menghadapi msalah dlm hidup.
Jika anda trus b'khayal akan dirinya, ini juga akan mndorong anda utk meluahkan perasaan anda kpdnya.
hal ini mmbawa kpd brbagai masalah dan krisi psikologi. Kemudian, ia akan menguasai prasaan anda sebagaimana yg telah menimpa ramai gadis. Saya cadangkan agar anda lupakan dia buat masa ini krana umur anda masih t'lalu muda utk menyemai benih2 cinta.
Buanglah khayalan2 yg tidak b'faedah itu dngn segera. Tumpukanlah p'hatian pda pelajaran dan hobi anda. Jangan mncari cinta yg akan melukakan diri sndiri. Cinta akan hadir apabila anda benar2 b'sedia malah lebih baik dri yg anda impikan. Jagalah diri dan perasaan anda dngan baik agar kebahagiaan mnjadi milik anda di masa depan"

masyaAllah,,aq harap dy dpt menghadapi masalah dy,,Oke! sekadar prkongsian :) utk wanita2 diluar sane.. La tahzan krna jodoh oke! be stronger! kalau jatuh,,bangun semula.. kembalilah kpd Allah ..dan carilah kekuatan daripaNya oke!.. nite tight semua.. :*
"Jika Allah SWT mncintai seorang hambaNya, maka Dia akan mengujinya agar Dia selalu mndengar rintihannya" - {hadis riwayat Baihaqi}

No comments:

Post a Comment